Meer over ons

Wij zijn Erik (47) en Suzanne (46) Couwenberg, we hebben 2 kinderen Sam (17) en Jens (15).
Erik is zijn hele leven al actief in de paarden. Eerst bij de pony’s springen en dressuur, waarna hij keuze kreeg om over te stappen naar de paarden of om te gaan mennen. Zijn 2 zussen reden immers ook en die hadden de leeftijd bereikt om bij de paarden te gaan starten. De keuze viel op de mensport en zo haalde hij op 13 jarige leeftijd het koetsiersbewijs met Keetje een fries.

Deelname aan menwedstrijden was hierna snel een feit en in 1991 de eerste officiele menwedstrijd in Heteren. Door het contact wat zijn vader had met Peter Bonhof zijn ze in contact gekomen met Ad Aarts, hier werd het eerste span rijpaarden gekocht en er werden menlessen bij Ad gevolgd, dit was het begin van zijn mencarrière.

Successen en hoogtepunten

De nodige successen werden behaald waaronder:
Zuid Nederlands kampioen, meervoudig district kampioen indoor, meerdere malen podium plaatsen tijdens klasse 4 wedstrijden.

Internationaal een 10e plaats 2011 in Altenfelden (Oostenrijk), een 5e plaats in Saumur 2012 (Frankrijk), 3e plaats in Horst 2014 (Nederland), een 11e plaats in Lahden (Duitsland) en een 4e plaats in Valkenswaard (2016).

Hoogte punten waren:
Het behalen van een bronzen podium plaats tijdens de landen wedstrijd in het duitse Reisenbeck (2015) en deelname aan de wereldkampioenschappen in het Hongaarse Fabiensebestyen (2015).
Op dit moment maakt Erik deel uit van het nationale B-kader tweespan paarden.

.